Saturday, February 27, 2010

El terratrèmol de Xile i twitter

Escric això quan fa encara poques hores que ha succeït un terratrèmol de magnitud 8,8 a l'escala Richter a Xile, amb l'epicentre sota el mar a 55 Km de la ciutat de Concepción.

Hi ha hagut almenys 52 morts i diversos danys materials que han obligat, entre d'altres, a tancar l'aeroport internacional de Santiago (la web no respon ara mateix).

Els mitjans tradicionals informen amb molt més detall de l'esdeveniment (El País, BBC News). També es pot fer el seguiment en directe de les notícies que proporciona la televisió xilena.

El que m'ha motivat a escriure aquesta entrada és que m'he assabentat de la notícia a través de Twitter, abans que per la resta de mitjans, bé sigui per contactes que es trobaven a Xile en el moment del terratrèmol o bé perquè hi tenen coneguts o familiars amb qui han intentat contactar. Actualment #terremotochile, Chile i Tsunami són trending topics a Twitter.

No em vull posar a escriure més extensament sobre el paper que pot jugar i juga actualment Twitter en la difusió de notícies d'"última hora" i de com pot desbancar els mitjans tradicionals en aquest aspecte, i menys quan a mida que passen les hores va augmentant la xifra coneguda de morts com a conseqüència del terratrèmol. Però sí que m'ha semblat convenient mencionar-ho. M'ha semblat un exemple clar de com ha canviat respecte fa uns anys la forma com consumim informació.

No comments:

Post a Comment