Thursday, February 08, 2007

Reise, Reise

Tinc a l'horitzó un any que no estarà mancat de viatges. El 2006 ja va ser el meu "rècord" particular amb sis països diferents visitats, un d'ells dos cops. Ara no pretenc batre'l, perquè tampoc es tracta d'anar a molts llocs, sinó de veure què hi ha allà on no hi som normalment, de sorprendre's amb coses que a un no li són familiars, de desconnectar de la rutina del dia a dia i viure ben lluny de l'ordinador, d'aprendre de les diferències, d'estimar tant allò que tenim a casa com el que tenen d'altres a casa seva.

El primer dels viatges serà a Bilbao, aquest març. En realitat es tracta d'un viatge fet una mica de casualitat, que ha de fer la meva mare per motius de feina... i al qual m'apunto sense dubtar-ho ni un segon. No hi he estat mai i la veritat és que em fa força il·lusió visitar-la.





El segon dels viatges serà solament un mes després, a l'abril, a la meva estimadíssima London, amb motiu de l'acte d'entrega de títols de la Open University al que assistirà el meu amic Ivan, que va acabar la carrera poc abans de l'entrada del present any. De fet la cerimònia, celebració, festa o com se li vulgui dir serà a Portsmouth. Així doncs hi haurà temps tant per conèixer la costanera ciutat com per retrobar-me amb la capital britànica.





El tercer dels viatges és el més incert de tots, perquè és el de les vacances d'estiu. Hi ha molts llocs on m'agradaria anar, de manera que vagi on vagi estic segur que em satisfarà. Però és inevitable dir que hi ha un lloc per al qual tinc una certa preferència. M'agradaria visitar els EUA, i en particular la ciutat de Nova York. Sembla que d'alguna manera tinc predilecció per les grans metròpolis, per les ciutats molt grans i desenvolupades en què s'hi pot trobar absolutament de tot; ciutats en què anar pintat de blau amb un barret de cow-boy tocant una trompeta pel carrer no crida l'atenció de ningú.

Val a dir que en primer lloc la idea no està suficientment madura. Per exemple, no he decidit ni pensat sobre l'opció de visitar NYC contra la de fer una ruta per la costa est dels Estats Units.

També val la pena mencionar que Nova York s'està convertint per mi en un tema obsessiu, com moltes altres coses que prefereixo comentar en altres posts. Fa temps que vaig darrera d'anar-hi, inclús des d'abans d'haver visitat Londres per primer cop. L'estiu passat semblava que podria haver-hi hagut la possibilitat d'anar-hi el darrer desembre, però finalment no va poder ser. Així que dins meu va prenent pes la idea que, o ara, o mai.





La pega principal és que no tinc ningú amb qui fer aquest viatge ("ni amb qui no fer-lo", em diu el meu jo cínic que afegeixi). Compleix algunes condicions que fan difícil que la gent s'hi apunti fàcilment. Principalment que el preu del vol és substancialment més elevat que el d'un vol per dins d'Europa (tot i que vaig calcular els Km/EUR i sortia més a compte el vol als EUA... és massa geek com per posar-ho aquí), i que, a causa de l'elevat preu del vol, la distància recorreguda i el desfasament horari, és recomanable anar-hi un nombre de dies prou ampli.

Sobra dir que aquest és el que viatge que espero amb més anhel. Llàstima que les condicions siguin, per dir-ho suaument, poc favorables.

No comments:

Post a Comment