Tuesday, July 14, 2009

La publicitat de Media Markt

Avui parlava amb la Maria sobre la publicitat de Media Markt, arran del fet que necessita una targeta SD per al cotxe nou :)

Ella em deia que el Media Markt és un lloc que va bé per comprar coses com targetes SD, o per comprar-hi articles de poc valor o que no et fa res que no siguin de molta qualitat. Quan em preguntava si havia comprat mai res en aquests establiments sabent que ho hauria de tornar, li contestava que de fet mai havia comprat cap producte al Media Markt, i que de fet no m'agrada gens el seu slogan (resumit molts cops amb la frase "yo no soy tonto").

La Maria m'ha fet veure la seva admiració per l'slogan, perquè, segons diu, no tenen cap mena de problema a demostrar amb lletres ben grans el tipus de públic al qual es dirigeixen. Quan li deia que a mi no em convidava gens a comprar pel fet que d'alguna manera em consideren tonto si no compro a les seves botigues, ella em feia veure que el missatge que en realitat transmet l'slogan és diferent: "tu, potencial client que normalment et sents insegur sobre les teves compres, sàpigues que aquí encertaràs". La Maria afegia que el tipus de públic a qui va dirigida aquesta publicitat se sent més intel·ligent que els demés per anar amb una bossa que diu "jo no sóc tonto", i que es tracta de gent que normalment se sent insegura davant d'aquest tipus de compres.

M'ha semblat realment encertat, i de fet m'ha semblat coherent amb la política de preus de Media Markt. Venen articles de poca qualitat, a preus baixos. De manera que fan publicitat assegurant als usuaris insegurs que estan fent una bona compra. Així, compren productes a preus econòmics sense tenir la sensació que els estan enganyant. Aquest tipus de compradors no són capaços de discernir el valor real que els aporta un producte més car, tenen inseguretat en aquest aspecte, i per això poden sentir-se enganyats si compren un producte més car. En canvi Media Markt els assegura que, davant d'altres usuaris insegurs, ells seran respectats. Ningú els podrà tractar de tontos perquè hauran fet una bona compra. És més, fins i tot durant un temps han tingut en marxa una campanya que parlava del "gustazo de comprar más barato", en què clients del Media Markt es reien dels seus amics que havien comprat productes similars als seus, a preus més cars.

La Maria em comparava el Media Markt amb les típiques botigues de xinesos on s'hi pot trobar de tot a preus molt econòmics. En certa manera és una bona comparació, perquè realment al Media Markt també s'hi pot trobar de tot a preus barats, encara que sigui de baixa qualitat. En aquest aspecte, no obstant, no acabo de coincidir del tot amb la comparació. Les botigues de xinesos, a diferència del Media Markt, no t'intenten encolomar un producte de baixa qualitat fent-te creure que estàs fent la millor compra del món. Quan vas a la botiga dels xinesos ja saps perfectament a què vas...

Sigui com sigui, no em convencen. Coincideixo amb la Maria que de fet han aconseguit tenir una publicitat molt enfocada al seu target concret, i que a més segurament el target sigui bastant massiu (vist com és la gent). Així que, per utilitzar paraules seves, chapeau per ells. Però m'hi veuran poc per allà.

1 comment:

  1. La veritat és que mai havia fet aquest anàlisis, però si ho penso bé... teniu tota la raó! Hi estic totalment d'acord.

    El que sí que havia fet era sentir-me "malament" amb l'slogan. Mai m'ha agradat, no hagués sabut dir perquè.

    Quines converses, com es troben a faltar :)

    ReplyDelete